perjantai 8. helmikuuta 2013

Gastric bypass surgery

Ajatukset on niin sekaisin, en tiedä kenelle uskallan kertoa, vai uskallanko vielä ollenkaan. Eräs asia on pyörinyt päässäni hyyyvin kauan... Vatsalaukun ohitusleikkaus. En uskalla kertoa tästä vielä kenellekkään ennenkuin asia on täysin varma. Enkä halua kuulla, kuinka turhaa se kuulema on.

Asiahan on niin että olen ollut ylipainoinen lapsesta saakka, kaikki mahdollinen on tutkittu, mitään painoonvaikuttavaa asiaa ei ole löydetty. Olen alkanut käydä ravitsemusterapeutilla ja tehtiin mulle ruokasuunnitelma. Olen noudattanut sitä yllättävän hyvin, ainoa pieni oneglma on se, että ihan aina en syö yhtä useasti kuin kuuluisi. Olen siis muuttanut ruokailutottumukseni kokonaan ja lisännyt liikuntaa. Mitä ennen en suostunut harrastamaan edes ase ohimolla. Nyt on mukavaa juosta metsässä Nolan kanssa :>

Ravitsemusterapeutti sanoi, että painon pitäisi nopeasti lähteä laskemaan ja kiloja pitäisi tippua useampi kilo seuraavaan tapaamiseen mennessä, ja miten kävi.. Olin laihtunut 400 grammaa. Todellisuudessa esimerkiksi aika ja omat voimavarat ei riitä sen enempään mitä nyt teen. Tämä taas joidenkin mielestä kuulostaa tekosyyltä ja laiskottelulta, mutta oli miten oli, itse tiedän asian todellisuuden.

Olen ottanut yhteyttä The Health Clinic nimiseen paikkaan Virossa. Miksi Virossa? Se on yli 2 000 euroa halvempi kuin suomessa. Lueskelin niiden sivuja pitkään ja etsin muiden ihmisten kokemuksia, ja päätin sitten ottaa yhteyttä. Minun pitäisi siis saada rahoitus kuntoon, 6 000 euroa, sekä psykiatrin todistus ja todistus lääkäriltä, että olen sopiva leikkaukseen. Pelkään että koko homma tyssää rahoitukseen, mutta katsoo nyt. Kaikkihan olisi melkein valmista, jos vain kävisin pankissa kysymässä lainaa.. 6 000 euron laina ei ole mikään pikkusumma, joten arkailen vielä sen kanssa. Pelkään että elämääni tulee sellainen tilanne, etten saakkaan lyhennyksiä maksettua. Koskaan ei voi tietää. Scary..

Oli pakko kirjoittaa tänne, sai vähän rauhaa sielulle.

2 kommenttia:

How do you feel about this?